melbourne bars
Παρόμοια θέματα
Αναζήτηση
Πρόσφατα Θέματα
Κορυφαίοι συγγραφείς
joanna (920) | ||||
konstantinosballach (802) | ||||
rania ps (436) | ||||
Κωστάκης (392) | ||||
vagos 4ever (286) | ||||
orestis (223) | ||||
nickrigoutsos (194) | ||||
Admin (172) | ||||
maria (138) | ||||
ORFEAS (132) |
ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ
Δευ Φεβ 28, 2011 4:51 am από joanna
Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Ντόρα Γιαννακοπούλου
Άλλες ερμηνείες:
Μαρία Φαραντούρη
Σούλα Μπιρμπίλη
Του μικρού βοριά …
[ Διαβάστε ολόκληρο το θέμα ]
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Πρώτη εκτέλεση: Ντόρα Γιαννακοπούλου
Άλλες ερμηνείες:
Μαρία Φαραντούρη
Σούλα Μπιρμπίλη
Του μικρού βοριά …
[ Διαβάστε ολόκληρο το θέμα ]
Σχόλια: 6
ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ
Πεμ Φεβ 03, 2011 4:20 am από Admin
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ (1972)
1. Αρχή του κόσμου πράσινη
κι αγάπη μου θαλασσινή
Την κλωστή σου λίγο λίγο
τραγουδώ και ξετυλίγω
2. Διαβάζω μέσα …
[ Διαβάστε ολόκληρο το θέμα ]
ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ (1972)
1. Αρχή του κόσμου πράσινη
κι αγάπη μου θαλασσινή
Την κλωστή σου λίγο λίγο
τραγουδώ και ξετυλίγω
2. Διαβάζω μέσα …
[ Διαβάστε ολόκληρο το θέμα ]
Σχόλια: 4
ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΓΡΑΤΣΟΥΝΙΣΜΕΝΟ ΓΟΝΑΤΟ
Τρι Φεβ 01, 2011 9:55 pm από konstantinosballach
Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος
Πρώτη εκτέλεση: Μαρία Δημητριάδη
Παιδί με το γρατσουνισμένο γόνατο
κουρεμένο κεφάλι όνειρο ακούρευτο
…
[ Διαβάστε ολόκληρο το θέμα ]
Σχόλια: 2
ΕΝΟΤΗΤΑ 3Η
2 απαντήσεις
Σελίδα 1 από 1
ΕΝΟΤΗΤΑ 3Η
ΛΟΓΟΣ ΔΥΟ ΜΕΓΕΘΩΝ
1. Τι είναι ο λόγος;Λόγος είναι η σύγκριση ανάμεσα σε δύο αριθμούς.
Για παράδειγμα
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
έχω 2 κεράσια και 6 φράουλες
Ο λόγος των κερασιών προς τις φράουλες είναι
2 προς 6 ή 2:6 ή
Έφτιαξα μια ανθοδέσμη με 3 κίτρινες ζέρμπερες και 4 κόκκινες.[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Ποιος είναι ο λόγος
α) των κίτρινων προς τις κόκκινες;
β) των κόκκινων προς τις κίτρινες
γ) των κίτρινων προς το σύνολο των λουλουδιών της ανθοδέσμης
δ) των κόκκινων προς το σύνολο των λουλουδιών της ανθοδέσμης
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Τρι Ιαν 11, 2011 12:26 am, 6 φορές συνολικά
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΣΤΙΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ
Για την εκδρομή της Παρασκευής στο Πλανητάριο, οι 18 μαθητές της ΣΤ' τάξης πλήρωσαν 90 Ευρώ. Από την Ε' τάξη ομοίως οι 24 μαθητές πλήρωσαν 120 Ευρώ.
Αν θέλουμε να γράψουμε τους αντίστοιχους λόγους θα γράψουμε:
18 / 90 , 24 / 120
Και αν τους συγκρίνουμε θα παρατηρήσουμε ότι οι λόγοι είναι ίσοι. Ότι κάθε τάξη δηλαδή πλήρωσε ανάλογα με τα παιδιά που είχε(5 Ευρώ ο μαθητής)
Άρα 18/ 90 = 24/120
Η ισότητα δυο λόγων λοιπόν λεγεται Αναλογία
Άρα λοιπόν τι νομίζεις, κάθε ισοδύναμο κλάσμα αποτελει και μια αναλογία;
Αν στο λόγο 3 / 6 πολλαπλασιάσεις και τους δυο όρους με το 3 ποιος λόγος θα προκύψει; Τι θα είναι οι δυο λόγοι;
Αν όμοια τον διαιρέσεις με το 3;
Ταίριαξε τις κάρτες που εκφράζουν ίσους λόγους(αναλογία)
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
ΚΑΝΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΡΤΕΣ
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ:
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Αν θέλουμε να γράψουμε τους αντίστοιχους λόγους θα γράψουμε:
18 / 90 , 24 / 120
Και αν τους συγκρίνουμε θα παρατηρήσουμε ότι οι λόγοι είναι ίσοι. Ότι κάθε τάξη δηλαδή πλήρωσε ανάλογα με τα παιδιά που είχε(5 Ευρώ ο μαθητής)
Άρα 18/ 90 = 24/120
Η ισότητα δυο λόγων λοιπόν λεγεται Αναλογία
Άρα λοιπόν τι νομίζεις, κάθε ισοδύναμο κλάσμα αποτελει και μια αναλογία;
Αν στο λόγο 3 / 6 πολλαπλασιάσεις και τους δυο όρους με το 3 ποιος λόγος θα προκύψει; Τι θα είναι οι δυο λόγοι;
Αν όμοια τον διαιρέσεις με το 3;
Ταίριαξε τις κάρτες που εκφράζουν ίσους λόγους(αναλογία)
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
ΚΑΝΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΚΑΡΤΕΣ
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ:
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ
Πρόβλημα:
Τα 9 παιδιά της Στ τάξης πήγαν στο θέατρο να παρακολουθήσουν μια παράσταση και πλήρωσαν 63 €. Όταν οι 22 μαθητές της Ε΄Τάξης έμαθαν ότι η παράσταση ήταν πολύ καλή αποφάσισαν να πάνε και εκείνοι να την παρακολουθήσουν. Πόσο θα πλήρωναν τα 22 παιδιά της Ε΄Τάξης;
Συμπληρώνουμε τον πίνακα δίνοντας μεγάλη προσοχή πού θα βάλουμε τον κάθε αριθμό(παιδιά - €)
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Σχηματίζουμε τους λόγους 9/63 και 22/χ
Συγκρίνουμε τους δυο λόγους ( πολλαπλασιάζουμε τους αριθμούς που βρίσκονται στο ίδιο χρώμα)
Τα σταυρωτά γινόμενα είναι 9 . χ = 63 . 22
αφού 9 . χ = 1386
και χ = 1386 : 9 = 154 €
Άρα διαπιστώνουμε ότι υπάρχει αναλογία, αφού 9 . 154 = 63 . 22
Τι είναι λοιπόν τα σταυρωτά γινόμενα μιας αναλογίας; Τι σημαίνει πολλαπλασιάζω "χιαστί";
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
ΤΩΡΑ ΠΑΙΖΟΥΜΕ
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
ΤΕΡΜΑΤΙΣΕ ΠΡΩΤΟΣ/Η
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
ΕΞΩΓΙΗΝΟΙ;
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Τα 9 παιδιά της Στ τάξης πήγαν στο θέατρο να παρακολουθήσουν μια παράσταση και πλήρωσαν 63 €. Όταν οι 22 μαθητές της Ε΄Τάξης έμαθαν ότι η παράσταση ήταν πολύ καλή αποφάσισαν να πάνε και εκείνοι να την παρακολουθήσουν. Πόσο θα πλήρωναν τα 22 παιδιά της Ε΄Τάξης;
Συμπληρώνουμε τον πίνακα δίνοντας μεγάλη προσοχή πού θα βάλουμε τον κάθε αριθμό(παιδιά - €)
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Σχηματίζουμε τους λόγους 9/63 και 22/χ
Συγκρίνουμε τους δυο λόγους ( πολλαπλασιάζουμε τους αριθμούς που βρίσκονται στο ίδιο χρώμα)
Τα σταυρωτά γινόμενα είναι 9 . χ = 63 . 22
αφού 9 . χ = 1386
και χ = 1386 : 9 = 154 €
Άρα διαπιστώνουμε ότι υπάρχει αναλογία, αφού 9 . 154 = 63 . 22
Τι είναι λοιπόν τα σταυρωτά γινόμενα μιας αναλογίας; Τι σημαίνει πολλαπλασιάζω "χιαστί";
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
ΤΩΡΑ ΠΑΙΖΟΥΜΕ
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
ΤΕΡΜΑΤΙΣΕ ΠΡΩΤΟΣ/Η
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
ΕΞΩΓΙΗΝΟΙ;
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Απ: ΕΝΟΤΗΤΑ 3Η
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Αν πολλαπλασιάσουμε την ποσότητα των κιλών λαδιού με έναν αριθμό, τότε πολλαπλασιάζεται και η αξία της με τον ίδιο αριθμό.
Στον παρακάτω πίνακα βλέπουμε ότι:
Όταν διαιρείται η ποσότητα σε λίτρα της βενζίνης με έναν αριθμό, τότε διαιρείται και η απόσταση σε χιλιόμετρα με τον ίδιο αριθμό.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Αν πολλαπλασιάσουμε την ποσότητα των κιλών λαδιού με έναν αριθμό, τότε πολλαπλασιάζεται και η αξία της με τον ίδιο αριθμό.
Στον παρακάτω πίνακα βλέπουμε ότι:
Όταν διαιρείται η ποσότητα σε λίτρα της βενζίνης με έναν αριθμό, τότε διαιρείται και η απόσταση σε χιλιόμετρα με τον ίδιο αριθμό.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΑ ΠΟΣΑ
Με 4 κιλά αλεύρι φτιάξαμε 10 κιλά ψωμί. Επειδή όμως δε μας έφτασε, αγοράσαμε ακόμα 14 κιλά αλεύρι. Πόσα κιλά ψωμί φτιάξαμε τώρα;
Μπορούμε εύκολα να βρούμε τη λύση με τα δεδομένα που έχουμε, απλά βρίσκοντας πρώτα τα κιλά ψωμιού που φτιάχνουμε από ένα (1)κιλό αλεύρι: 10 : 4 = 2,5 κιλά(Αναγωγή στη Μονάδα) και στη συνέχεια να βρούμε με πολλαπλασιασμό με τα 14 κιλά αλεύρι, πόσα κιλά ψωμί θα φτιάξουμε: 2,5 . 14 = 35 κ. ψωμί.
Μπορούμε όμως να λύσουμε το πρόβλημα και με άλλο τρόπο. Ειδικότερα, σχηματίζοντας αναλογία
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Προβλήματα
1. Με 100 κιλά αλεύρι φτιάχνουμε 125 κιλά ψωμί. Πόσο αλεύρι χρειάζεται για το ψωμί 7 ημερών ενός εστιατορίου που καταναλώνει 600 μερίδες την ημέρα; ( Η κάθε μερίδα είναι 130 γραμ. )
2. Ένας γεωργός πούλησε διαδοχικά ¾ του τόνου, 1 ½ τόνους και ½ του τόνου πορτοκάλια και πήρε 950 ευρώ. Πόσα χρήματα θα πάρει αν πουλήσει 6 ½ τόνους πορτοκάλια;
ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Μπορούμε εύκολα να βρούμε τη λύση με τα δεδομένα που έχουμε, απλά βρίσκοντας πρώτα τα κιλά ψωμιού που φτιάχνουμε από ένα (1)κιλό αλεύρι: 10 : 4 = 2,5 κιλά(Αναγωγή στη Μονάδα) και στη συνέχεια να βρούμε με πολλαπλασιασμό με τα 14 κιλά αλεύρι, πόσα κιλά ψωμί θα φτιάξουμε: 2,5 . 14 = 35 κ. ψωμί.
Μπορούμε όμως να λύσουμε το πρόβλημα και με άλλο τρόπο. Ειδικότερα, σχηματίζοντας αναλογία
- Φτιάχνουμε πρώτα έναν πίνακα με τα δεδομένα του προβλήματος
- Συμπληρώνουμε τα ποσά και τις τιμές
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
Προβλήματα
1. Με 100 κιλά αλεύρι φτιάχνουμε 125 κιλά ψωμί. Πόσο αλεύρι χρειάζεται για το ψωμί 7 ημερών ενός εστιατορίου που καταναλώνει 600 μερίδες την ημέρα; ( Η κάθε μερίδα είναι 130 γραμ. )
2. Ένας γεωργός πούλησε διαδοχικά ¾ του τόνου, 1 ½ τόνους και ½ του τόνου πορτοκάλια και πήρε 950 ευρώ. Πόσα χρήματα θα πάρει αν πουλήσει 6 ½ τόνους πορτοκάλια;
ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Δευ Ιαν 17, 2011 9:07 pm, 1 φορά
ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΩΣ ΑΝΑΛΟΓΑ Ή ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ ΠΟΣΑ
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Προβλημα: 20 παιδιά του σχολείου μας, πήγαν το καλοκαίρι στην κατασκήνωση στο Γομάτι Χαλκιδικής. Τα τρόφιμα που είχαν ήταν για 10 μέρες. Την άλλη μέρα όμως ήρθαν ακόμα 80 παιδιά. Για πόσες μέρες τώρα θα έχουν τρόφιμα;
Αφού ήρθαν πολύ περισσότερα παιδιά σε πόσες ημέρες θα τελειώσουν τα τρόφιμα; σε λιγότερες ή περισσότερες; Τα ποσά αυτά λέγονται αντιστρόφως ανάλογα:
Άρα λοιπόν μπορείς τώρα να διακρίνεις πότε δυο ποσά είναι ανάλογα και πότε αντιστρόφως ανάλογα; Σκέψου τρεις περιπτώσεις με αντιστρόφως ανάλογα ποσά
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]</IMG>
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]</IMG>
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]</IMG>
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Προβλημα: 20 παιδιά του σχολείου μας, πήγαν το καλοκαίρι στην κατασκήνωση στο Γομάτι Χαλκιδικής. Τα τρόφιμα που είχαν ήταν για 10 μέρες. Την άλλη μέρα όμως ήρθαν ακόμα 80 παιδιά. Για πόσες μέρες τώρα θα έχουν τρόφιμα;
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Αφού ήρθαν πολύ περισσότερα παιδιά σε πόσες ημέρες θα τελειώσουν τα τρόφιμα; σε λιγότερες ή περισσότερες; Τα ποσά αυτά λέγονται αντιστρόφως ανάλογα:
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Άρα λοιπόν μπορείς τώρα να διακρίνεις πότε δυο ποσά είναι ανάλογα και πότε αντιστρόφως ανάλογα; Σκέψου τρεις περιπτώσεις με αντιστρόφως ανάλογα ποσά
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]</IMG>
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]</IMG>
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]</IMG>
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Δευ Ιαν 24, 2011 4:42 am, 1 φορά
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΩΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΠΟΣΑ
.
ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Απ: ΕΝΟΤΗΤΑ 3Η
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Κωστάκης- Αριθμός μηνυμάτων : 392
Ημερομηνία εγγραφής : 01/11/2010
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|
Σαβ Ιουν 25, 2011 10:09 pm από orestis
» καμποδενδροβατης
Σαβ Ιουν 25, 2011 10:06 pm από orestis
» θαλασσοπριστης
Σαβ Ιουν 25, 2011 10:03 pm από orestis
» νανογλαρονο
Τρι Ιουν 21, 2011 4:40 pm από orestis
» χειμωνογλαρονο
Τρι Ιουν 21, 2011 4:38 pm από orestis
» ποταμογλαρονο
Τρι Ιουν 21, 2011 4:35 pm από orestis
» γλαυκομορφα
Τρι Ιουν 21, 2011 4:33 pm από orestis
» αγιοπουλι πληροφοριες
Τρι Ιουν 21, 2011 4:31 pm από orestis
» αγριοκουρκος
Κυρ Ιουν 19, 2011 9:21 pm από orestis